Met deze tips breng jij je debiteurenbeheer naar het volgende niveau

debiteurenbeheer

Heb je een eigen onderneming? Dan weet je als geen ander dat hard werken wordt beloond. Wanneer je voor klanten aan de slag bent, stuur je ze na het afronden van je werkzaamheden een factuur. Deze facturen zorgen ervoor dat jij je onderneming draaiende kunt houden. Het is dan ook belangrijk dat de klanten je openstaande facturen betalen. Alles wat met het beheer van je facturen en debiteuren te maken heeft, heet debiteurenbeheer. Je kunt deze taken zelf op je nemen, maar bij gebrek aan kennis of tijd kun je ze ook aan een derde partij uit handen geven. Op deze pagina lees je meer over succesvol debiteurenbeheer en hoe je ervoor zorgt dat openstaande facturen netjes betaald worden.

Op welke manier zorg je voor succesvol debiteurenbeheer?

Ben je veel tijd kwijt aan debiteurenbeheer en denk je dat dit veel makkelijker en sneller zou moeten kunnen? Schakel dan een professional op dit gebied in en geef je debiteurenbeheer aan hen uit handen. Dit scheelt je stress en zorgt ervoor dat je meer geld overhoudt voor andere werkzaamheden. Succesvol debiteurenbeheer zorgt voor een positieve cashflow en helpt je om meer uit je onderneming te kunnen halen. Wanneer jij je bedrijf in een gezonde financiële situatie kunt brengen, zijn de mogelijkheden oneindig en heb je een gouden toekomst voor je.

Hoe zorg je ervoor dat openstaande facturen zo snel mogelijk betaald worden?

Openstaande facturen betekenen geld. Het is belangrijk dat je de afgesproken betaaltermijnen met je klanten niet uit het oog verliest. Wanneer je klanten niet, of te laat betalen, kun je zelf in de financiële knel terecht komen. Dat is natuurlijk het laatste waar je op zit te wachten. Zorg er in ieder geval voor dat je betaalherinneringen voor je klanten instelt. Vaak kun je dit in via de mail of in je debiteurenbeheer programma instellen. De betaalherinnering kun je het beste twee dagen na het verstrijken van de betaaltermijn versturen. Benoem een nieuwe termijn voor de klant en stuur eventueel een tweede betaalherinnering als ook deze termijn is verstreken.

Krijg je geen contact met de klant per mail? Probeer dan telefonisch contact op te nemen. Dan kun je samen met de klant een betalingsregeling overeenkomen. Is dit nog niet voldoende? Stuur dan een definitieve aanmaning naar je klant. Nog steeds geen gehoor? Dan is het tijd om een incassobureau in te schakelen.

Comments zijn uitgeschakeld.